page hit counter

باشگاه فوتبال الاتحاد

باشگاه فوتبال الاتحاد (به عربی: نادي الاتحاد) یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای عربستانی است که در شهر جده، عربستان سعودی قرار دارد. این باشگاه در سال ۱۹۲۷ تأسیس شده‌است و قدیمی‌ترین باشگاه در کشور عربستان سعودی محسوب می‌شود. الاتحاد با دو قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان آسیا در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ و یک نایب قهرمانی در سال ۲۰۰۹ از تیم‌های پرافتخار این مسابقات می‌باشد. همچنین الاتحاد درسال ۲۰۰۵ به مقام چهارمی جام باشگاه‌های جهان رسید.
[Image of باشگاه فوتبال الاتحاد]

اتحاد با ۹ بار قهرمانی در جام پادشاهی عربستان و ۲ بار قهرمانی در سوپر جام عربستان، یکی از پرافتخارترین باشگاه‌های عربستان سعودی است. این تیم همچنین ۹ بار به مقام قهرمانی لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان نیز رسیده‌است که پس از باشگاه‌های الهلال و النصر سومین تیم پرافتخار در این لیگ به حساب می‌آید.

اتحاد دارای استادیوم اختصاصی به نام ورزشگاه ملک عبدالله است که ظرفیت آن ۶۲٬۵۰۰ نفر است. این استادیوم در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد و یکی از مدرن‌ترین استادیوم‌های فوتبال در جهان است.

اتحاد یکی از محبوب‌ترین باشگاه‌های فوتبال در عربستان سعودی است و هواداران پرشوری دارد. این تیم در رقابت‌های داخلی و بین‌المللی همواره یکی از مدعیان قهرمانی است.